16 Şubat 2017 Perşembe

insan, doğanın kurdudur.

yağmur komünisttir; çünkü herkese eşit yağar. rüzgar ise kapitalisttir zayıf olanı yıkar.

david hume der ki, doğa olaylarından aksiyolojik önerme çıkarılamaz. fakat ne yazık ki solcular ve diğerleri kendilerine -önermeyi de aşarak- ideoloji çıkarsıyorlar. islamcıları saymıyorum bile, onlara göre doğa olayları başlı başına tanrının bir kanıtı.

bir köy muhtarsız olmaz,
bir iğne ustasız olmaz.
bir harf de katipsiz olmaz, biliyorsun.
nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu kainat hakimsiz olur?

riçırt davkinsin en sevdiğim sözü. 
zamazingo.

10 yorum:

  1. Sence bu kainatın bir hakimi var mı? Yaratılış a inanıyor musun?

    YanıtlaSil
  2. inanmak istiyorum. inanmaya çalışıyorum. pek becerebildigim söylenemez.

    YanıtlaSil
  3. Peki sence evrimle yaratılış celisir mi?
    Evrimin doğru olup olmadığını konuşacak kadar bilgim yok o yüzden doğru olarak kabul ediyorum.
    Ve bunun din ile celismedigini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle yaratılış, zaten başlı başına evrimin zıttı bir kavram olduğu için böyle bir kullanım yanlış olur. onun dışında evrim, bir doğrudan ziyade gerçektir ve din ile çelişmez. nedenleriyle ve kanıtlarıyla uzun uzun yazmak gerekir ama ciddi anlamda birikim ve çalışma gerektireceği için şuan için pek mümkün değil açıklamam.

      ama şöyle diyebilirim evrim teorisi ve içerdiği muhteşem detaylar öylesine ''muhteşem'' ki okudukça ve anladıkça bu ancak ve ancak tanrının eseri olabilirdi demekten kendimi alamıyorum. islam açısından konuşuyorum zaten evrim'i darwinden önce işleyen filozoflar arasında islam filozofları başı çeker. tasavvuftaki tekamül konusu ve en basitinden mesnevi de işlenen konular bile evrimle yakından ilgili. bu konuda araştırmanı önereceğim somut bir isim de 'ibn-i miskeveyh, el cahiz, ihvan el safa ve farabi.

      ''Ademoğlu ilk önce cansızlar âlemine (iklim) geldi.
      Sonra bitki âlemine geçti, orada uzun müddet kaldı.
      Cansızlar âlemini ve orada meydana gelen kavgaları
      hatırlamadı.

      Bitki âleminden hayvan âlemine geçti.
      Burada da bitkiykenki halini hiç hatırlamadı.
      Yüce yaratıcı onu hayvan âleminden insan âlemine çekti.
      Bir âlemden diğerine koştura koştura:
      Sonunda o âlim ve akıllı oluverdi.''

      mesneviden.

      Sil
  4. tabi yine de yazma alanım bilim olmadığı için evrim hakkındaki görüşlerimi böyle dile getir-ebil-iyorum;

    https://heterodoks.blogspot.com.tr/2014/07/adem-baba-dunyaya-parasutle-mi-indi.html

    YanıtlaSil
  5. Verdiğin isimler hakkında biraz bişeyler okumuştum. Yeniden arastiracagim.
    Linkini verdiğin yazı hakkında da diyebilecegim tek şey ilginç. Blogunda ki çoğu yazıyı da ilginç buldum.
    Bence de evrim kesinlikle muhteşem. Toplumumuz da evrim dine karşıdır gibi bir algı var. Bir çok müslüman ateistler kabul ediyorsa biz reddetmeliyiz şeklinde bir onyargiyla yaklaşıyorlar. Islamin evrime ters düşen bir tarafı yok. Bu tamamen Hristiyan klisesinin evrim konusunda tuttuğu tavrın bir yansıması.

    YanıtlaSil
  6. ilginçten kastın nedir? olumlu veya olumsuz anlamda?

    toplumdaki bu hastalığa misoneizm deniyor. çağımızın ölümcül hastalığı. daha dünyanın düz olduğuna ikna edemedik evrime çok yol var.

    YanıtlaSil
  7. Olumlu bir ilginclik. Yazıların çok dolu okurken anlamadigim yerler oldu. Sanki yazıların daha içine kapanık. Sadece kafan estiği için yazıyorsun sanırım. Hani insanın öğrendiği bilgileri yorumlayip çıkardığı bilgiler vardır ya okuyucu için yazan kişiler bu bilgilerin kaynağını da yazı içine ekler. Ama kendi için yazan kişiler bu bilgileri eklemez. Ve tabii böyle yazıları okurken insanın kafası karışıyor.

    Aynen haklısın Evrime çok yol var. Ve inşallah milletçe o yolun sonunu görebiliriz. (Daha dünyanın düz olmadığına mi demek istedin?)

    YanıtlaSil
  8. öncelikle teşekkür ederim. absürt tarzda ve sadece bir ya da birkaç kişinin, belli bir kesimin, bazen sadece kendimin anlayabileceği yazılar yazmak hoşuma gidiyor. bu yüzden de olabildiğince cümleleri törpülemeye çalışıyorum. az sözle çok şey anlatabilmek ve absürt tarzda. amacım bu. ek olarak belli bir okur kitlem olmadığı için de kendim yazıp kendim oynuyorum. iç dünya gibi bir şey benim için.

    evet yanlış yazmışım yoksa dünya düz değil. hele öküzün kafasında hiç değil.

    YanıtlaSil