20 Haziran 2017 Salı

hamdım piştim ziyan oldum

hamdi: anlamın kendisi, kendin olma'dır derler bizim orada. anlamsız dünya'nın anlamsız olan anlam arama çabalarında ahmakça bir cinsel vakadır hayatım.

televizyonun fişini çektim. bilgisayarın düğmesini kapattım. yürüt dedim amınakodumun parçasını, haberin yok ölüyorum diye diye. insan bu dünyada dil taşıyıcısıdır muhtar. yazar, resmeder, küfreder, taşır dilini. modern dünyanın en büyük icadı dil taşıyıcılarıdır. yetmez mezar taşımıza taşırız dilimizi. varsın sonsuza dek bizimle kalsın.

ölümsüzlük sistemleri, insanların ölüme karşı aldığı yenilgidir. ölüme meydan okuyamayan herkes geceler boyu üzerinde uğraştığı resmin altına atar imzasını. veyahut yazılarının. hepsi ben öldükten sonra okunsun, okunsun ki ben yaşamaya devam edebileyim diyedir. ibrahim vurur sopasını puta, isa ölüyü diriltir, ahmet heykel yapar, canlı bomba havaya uçurur. hepsi ama hepsi tarihin tozlu sayfalarında yaşamaya devam edebilmek için yapar eylemlerini. ölüm korkusu, medeniyetin kurucusudur.

arkadaşları zakkumlarla örmüşlerdir şu şiiri:
aldırma 128! intiharın parasız yatılı küçük zabit okullarında
her çocuğun kalbinde kendinden daha büyük bir çocuk vardır
bütün sınıf sana çocuk bayramlarında zarfsız kuşlar gönderecek.

süleyman: vardık, var olmayacaktık. fark edildik, onlarca mezar taşı içinde fark edilmeyeceğiz. 'en fazla nereye dönebilirsin ki? hiç'e geri." bir iz bırakacağız mutlaka. belki de bir iz bıraktık bile muhtar. fazla diyecek bir şey yok, insan olmanın gereğidir var olmak, insan olmanın gereğidir onuruyla tekrar yok olmak. 

görünmez bir mezarlıktır zaman 
şairler dolaşır saf saf 
tenhalarında şiir söyleyerek 
kim duysa / korkudan ölür 
-tahrip gücü yüksek- 
saatlı bir bombadır patlar 
an gelir 
attilâ ilhan ölür

hamdi: -hiçbir türlü bulamadım ben beni-

ben senin yerinde olsaydım; öyle yapmazdım, dedi. her şey daha güzel olurdu. haklısın dedim, ben de kendimin yerinde olsaydım öyle yapmazdım. 

not: aşık veysel için söylenmiş değildir.

süleyman: gece vaktiydi, bahar sıcaklığını vurmaya başlamışken bu kuzey kıyılara, bir anne toprağın sırtına geçirdi tırnaklarını yaşama tutunma acısı ile bir ana daha dünyaya var etme umuduyla. anneler böyledir; siz gırtlağınıza dek boka batmışken bile sizi yaşamda tutacak bir sebep var edebilirler. sizi bu lanet yerküreye getirmekte onların payı yokmuş gibi acı çekmenizi izlerken tüm suçun kendinden olmayan sebepler olduğunu iddia ederler. belki de gerçekten öyle olduğuna inanırlar. belki de gerçekten öyle. dünyadaki soyut yaşam hala bilinmezin çıkmazındayken, somut yaşam tüketme hırsıyla harmanlanırken bir kız çocuğu dünyaya geldi. kendiyle getirdiği felaketlerin farkında dahi değildi, doğdu kulağına ismi okunurken bir facia gerçekleşti. her yaşında, sonsuzluğa attığı her adımda bir çile bir azapla yüzleşti. gerçekliğin ışıkları gözlerini bal renginde gösterirken o acı bir tebessümle daha önce üzüldüğü yoktan sebeplere bir fırtına başlattı dudaklarının arasından. bir ağıt, bir sövgü... bir şair derdi ya hani; "allahına kitabına sövüp saydım". işte böyle bir fırtına.


"bana yazık oldu ki, ben böyle ziyan oluş yoktur derdim. kifayetsizim ve daha iflah olmam."

11 yorum:

  1. selam;
    uzun zamandır yazmamamın sebebi geçen anlattığım saçma şeyler değildi. okulun açıldığı için biraz yoğundum bu aralar. tabii telefonumun ve bilgisayarımın da olmamasından da kaynaklandı biraz. babam telefonumun ders çalışmamı engellediğini düşündüğünden telefona el koydu. ben de mp3 çalara şarkı atmak için kuzenimin bilgisayarına dadandım bugün.

    biraz içimi dökmeye ihtiyacım var sanırım. her gün çok fazla düşünce kafamdan geçiyor sınav konusunda ve bu düşünceler beni strese sokuyor. kendi hayatımı yaşamak gerçekten istediklerimi yapmak için geçtim eşit ağırlığa ama değişen çok şey var ve bunlar beni yormaya başladı. farklı bir sınıfa geçtim çoğu ile arkadaş olsam bile eski sınıfımdaki samimiyet yok doğal olarak. bu biraz iyi oluyor aslında en azından boş derslerde ders çalışıyorum. ama yine de özlüyorum eski sınıfımı. yan sınıftalar ve her tenefüs yanlarına gittiğim halde özlüyorum. derslerde kaynatmayı da özlemiş olabilirim. derslerin değişmesine de alışamadım daha. çok eksiğim olması telaş yapmama sebep oluyor. stres yaparak ders çalışınca da verimli olmuyor. gerçekten kendi istediğim şeyler için çalıştığımı kendime hatırlatınca daha rahat ve daha iyi çalışabiliyorum. büyük bir alışma sürecindeyim kısaca okula derslere ve ders çalışmaya.

    sen neler yapıyorsun? üniversite nasıl gidiyor?

    YanıtlaSil
  2. bu arada söylemeyi unuttum bu yazın şimdiye kadar okuduğum yazıların arasında en sevdiğim oldu. bu yüzden bunun altına yazmak istedim.

    YanıtlaSil
  3. hoş geldin öncelikle. müsait olabildikçe veyahut mümkün olabildikçe yaz gerisi önemli değil. önünde daha önemli olan şey var sınav zaten. olabildiğince çok çalışmaya ve stresini azaltmaya çalış. kültür ve birikim her zaman kazanılır, sen bu yılı atlatmaya bak.

    hiç alışkın olmadığım bi bölümde, pek de kafa dengim olmayan insanlarlayım. daha kimseyle merhabam bile yok. bir kişiyle tanıştım onunla da birkaç sohbet dışında bir şey yapmadım zaten. bilmiyorum, pek ümitli değilim. özellikle de kendimden.

    aslında bunu yazı yazabilmek amacıyla yazmamıştım. bir arkadaşımla olan sohbetimi derleyip yazı olarak paylaştım. yani oradaki kişi adları ve yanındakiler bildiğin sohbet. isimler sahte sadece, biraz da düzenlenmiş o kadar.

    her zaman bekliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Selam;

    Hayattaki en önemli şey insanın amacını belirlemesi. İnsan gerçekten isteyince her şeyi başarabiliyor. Çok klişe bir cümle ama gerçekten öyle. Farklı yoldan gitmiş olsan bile amacına ulaşacağına eminim. Ki senden çok iyi bir öğretmen olanacağını düşünüyorum. Öğretmenlik gibi kutsal bir mesleğin ele ayağa düşmesi çok acı. İyi ve işini layıkıyla yapacak insanların öğretmen olması gerek.

    İsimler sahte mi? Peki koyduğun isimlerin bir anlamı var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorun şu ki: amacım ne bilmiyorum. öğretmen olmak istiyor muyum bilmiyorum. bir şey olmak istiyor muyum onu da bilmiyorum. şu aralar gerçekten bir şey istemiyorum.

      isimler sahte evet. sözlükteki nicklerimiz böyle idi arkadaşla. bir akşamlar sarhoştu ve muhabbet açtı. devam ettirdik. en sonunda böyle bir yazı dizisi çıktı ortaya. sonra da düzenledim ve buraya taşıdım.

      Sil
  5. Amaç, sadece yapacağın mesleği belirlemek değildir. Senin amacın insanlara ilham olmak. Onlara yardımcı olmak. Belki bunu öğretmen olarak yapacaksın belki yaşam koçu olarak belki de bu blog işini büyütüp internetten bunu yaparsın kim bilir. Cesur ve gerçekten ne istediğini bilen insanlar bunu bir şekilde gerçekleştiriyor. Bir zamandan sonra evren bile onlara yardımcı olmaya başlıyor.

    İsteklerin başkaları tarafından sacma bir sekilde engellince amaçsızlığa düşmek elbet oluyor. Ama geçiyor bir şekilde geçiyor. Geçen yıl ben de senin gibi hissediyordum. Ve o ruh halinden çıkmamda çok katkın oldu. Yaz buraya içini dök. Tanımadığın bir insana içini dökmek çok rahatlatıcı oluyor.

    Neden bilmiyorum amq bu yazıları okurken sanki 3 kişi varmış gibi ďüşünmüyordum hep. İki arkadaşın konuşuyor sen onları dinliyorsun gibi gelmişti. Baska konuştuğunuz varsa bence onlarıda yaz. Okuması keyifli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkıntı şuradaki gerçekten meslek istiyor muyum bilmiyorum, veyahut insanlara yardım etmek istiyor muyum bilmiyorum. pdr'yi kazansaydım bile orada olmaktan mutlu olacağımdan emin değildim. sorunum bir şeylerden emin olabilmek ve hiçbir şeyden emin olamıyorum. bildiğim tek bir şey var o da kişisel gelişimimi okul kadar engelleyen başka bir kurum yok.

      katkım olabildiyse ne mutlu. bir şeyler faydam dokunması hoşuma gidiyor ve mutlu ediyor beni.

      süleyman benim arkadaşım. fikirlerini çok fazla önemsediğim biri. arada yazıyor ve sohbet arasında böyle güzel yazılar çıkıyor ortaya. 2 kişilik bir sohbetin dökümünden ibaret aslında yazılar. oldukça atıyorum zaten ama bu aralar ben fazla kabızım -biraz çirkin bir kelime kendi aramızda yazamamazlık hastalığına böyle diyoruz- üretemiyorum yani. bu yüzden de yazı çıkmıyor ortaya.

      Sil
  6. Ne istediğini farketmen için daha önünde çok zaman var. Belki psikolojiyi bile istemediğini farkedeceksin. Hayat sana daha çok yol sunacak.

    Bu ara biraz polyanacı bir ruh hali içerisindeyim. Söylediklerim belki saçma geliyor sana ama henüz 20 yaşındasın. Hiç bir meslek istemiyorum diye kenara çekilme. Hayatımızın en mutlu olacağımız dönemindeyiz. Akışına bırak ve gençliğini yaşa bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmiyorum, evet biraz polyannacısın ama bu ruh halini koru ve böyle olmaya devam et. kötü bir şey değil bu yani.

      üniversite hazırlıkları nasıl gidiyor peki?

      Sil
  7. Güzel gidiyor. Sınav sistemi sürekli değişiyor ve her değişim benim aleyhime oluyor. Alışmaya çalışıyorum ben de. Bu ruh halimi korursam başarılı olacağıma inanıyorum.

    Cumhuriyet bayramın kutlu olsun. Çok sessiz bir olmadı mı? Bayramlar gittikçe sessizleşiyor gibi geliyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biliyorum ve ısrarla takip ediyorum. alışkanlık yaptı sanırım. tekrar gireceğim bu sene. yeni sistem olacağı için fazlasıyla süprizlere açık olacak çünkü.

      politik bir durum, yakında tekrar gürültü çıkarmaya başlar bayramlar merak etme, geçiçi bu*

      Sil