24 Temmuz 2014 Perşembe

return to me

(partnerler arası 10 yaş farkedince tatsızlık çıkıyor, benim kendimle aramda yedi ay var!?)

+ vay be, yedi ay he?
- öyle, ben senin üzerinden aylar geçirdim, bilirsin. hala yalnızım. o yüzden üzülme.
+ büyük olan sensin, daha iyi bilirsin fakat; bir 7 ayımız daha vardır heralde. elbet karşımıza çıkar bir beyza.
- boşversene, yalnız öleceksin nasılsa.
+ öleceğiz, diyecektin sanırım. fakat  yalnız ölmek, yalnız haşr-olmaktan yeğ olsa gerek.
- doğru dedin. bu arada, yedi ay içerisinde çok şey öğreneceksin, aferin sana.
+ canın sağolsun, görüşürüz o zaman. yedi ay sonra?
- maalesef. yine yedi ay uzağında olacağım. tıpkı beyza gibi. bana yetişebilmen, beni ben yapabilmen için senin ölmen gerek, anlatabiliyor muyum? ve beyza'nı ancak böyle bulabileceksin.
+ ama ben, senim.
- hayır sen, ben değilsin; sen, benim geçmiş'imsin. ve her insan, geçmişe bağımlıdır. özgür olabilmem için  seni yok-etmem gerek. ve ben seni yok-ederek yok edilmiş benlerden yeni bir ben yaratacağım. bilirsin, yok-etmek aynı zamanda yaratıcı bir eylemdir.
+ anlıyorum. bu son muhabbetimiz sanırım. geçmiş benlerin, kendin olabilmen için fedakarlıkta bulunacak ve kaybedecek. peki, sen -şimdi olarak hala kaybeden misin?
- evet, büyük ölçüde.
+ ah, hadi ama. yedi ay sonra bile mi? biz neden yok-ediliyoruz peki?
- belki de yedi yıl kim bilir. çünkü; bu-anın sahibi benim, geçmiş sensin. ve an yerini yeni bir ben'e bıraktığında ben de kendimi gelecek ben için feda edeceğim: -geçmiş olacağım.
+ anlıyorum. senin beni yok etmen gibi, geleceğin de seni geçmiş olarak ölüme mahkum edecek.
- güzel. fakat, doğruya ulaşmamıza az kaldı; o'nu şimdiden duyumsayabiliyorum.
+ doğru?
- uğruna kaybetmeye değecek kişi. şimdilik ona beyza ismini verdim fakat... yakında; anlatabiliyor muyum?
+ yakında derken... ne gibi?
- dört gözle beyaz perdeye düşmesi beklenen komedi filmi gibi, 'gidiyorum bu' gibi,  cehennemin dibi, sokağın tavanı gibi. yazacak bir şey bulamayıp nazım hikmet'ten alıntı yapmak gibi, ah ulan!
+ yedi ayın yanında bir hiç olsa gerek, ha?
- öyle. mesafeler değil mi önemsiz olan? hızlı tiren de icad olundu buralara zaten. bilirsin, iki tiren öpüştü mü kondüktör yanar?
+ anlayamadım?
- anlayacaksın. zaman ile...

---------------

- korunmasız toprakları koru, kadınların ve çocukların yanında asla tükürme!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder